اشل نجات غریق سال 1402
نجات غریق سال 1402 1

توضیحات درباره اشل نجات غریق سال 1402

1.افزایش دستمزد در این اشل بر اساس بخشنامه‌ی مصوب شورای عالی کار در سال 1402 می‌باشد.

2. مبالغ مندرج در جدول حداقل پرداختی به منجیان غریق برای 156 ساعت کار در ماه است.

تبصره 1: در صورتی که ساعت کاری کمتر از 156 ساعت در ماه باشد حق‌الزحمه پرداختی و مزایای قانونی (مواد مندرج در بند 4) در قرارداد فی ما بین مدیران یا کارفرمایان و منجیان غریق اماکن آبی باید به تناسب میزان کارکرد منجیان غریق محاسبه و قابل پرداخت باشد.

  • تبصره 2: با توجه به نوع و ماهیت کار نجات غریق و با استناد به ماده 62 قانون کار و تبصره‌های آن چنانچه ساعت کار منجیان غریق در روز‌های تعطیل رسمی و یا جمعه قرار گیرد و به طور مستمر روز دیگری برای تعطیلی تعیین شود همان روز در حکم تعطیل هفتگی خواهد بود و به هر حال تعطیل یک روز معین در هفته و با احتساب مزد اجباری است.لذا منجیان غریقی که به این ترتیب روز‌های جمعه کار می‌کنند در مقابل عدم استفاده از تعطیلی روز جمعه 40% اضافه بر مزد آن روز دریافت خواهند کرد.

3. با استناد به ماده‌ی 148 قانون کار کارفرمایان و صاحبان استخر‌ها مکلفند نسبت به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی منجیان غریق (قرارداد دائم،موقت،ساعتی و پاره وقت) بر اساس قرارداد فی ما بین اقدامات لازم را به عمل آوردند.

4. بن کارگری برابر مصوب شورای عالی کار ماهیانه 11،000،000 ریال و حق مسکن بر اساس بیانیه‌ی شورای عالی کار و تصویب نهایی هیئت وزیران ماهیانه 9،000،000 ریال خواهد بود.ملاک پرداخت حق اولاد مواد 86 و 87 قانون تامین اجتماعی میباشد.

5. با استناد ماده واحده‌ی مصوب 06/12/1370 مجلس شورای اسلامی میزان عیدی و پاداش منجیان غریق برای هر سال کار معادل 60 روز مزد تا سقف 90 روز حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال مد نظر خواهد بود،همچنین مستند به ماده 24 قانون کار سنوات خدمات منجیان غریق برای هر سال کار معادل یک ماه حقوق ثابت بوده و قابل پرداخت خواهد بود.

6. مطابق قانون مسئولیت مدنی کارفرمایان و صاحبان اماکن آبی مکلف به تامین بیمه مسئولیت مدنی منجیان غریق در قبال استفاده کنندگان می باشند.با استناد ماده 13 قانون کار در مواردی که کار به صورت مقاطعه انجام شود،مالکان یا صاحبان اماکن آبی مکلفند قرارداد خود را با پیمانکار به نحوی منعقد نمایند که در آن پیمانکار متعهد گردد تمامی موارد قانون کار را در مورد کارکنان خود اعمال نماید.

7. کارفرمایان مکلف به جذب و به کارگیری منجیان غریق که دارای آمادگی سال 1402 از استان متبوع می باشند.

8. برای منجیان غریقی که گواهینامه دوره کمک‌های اولیه و حیات بخشی را از مراکز پزشکی و هلال احمر در بازه زمانی سه سال گذشته دریافت نموده اند افزایش 15% به حقوق پایه‌ی آنها قابل پرداخت می باشد.

9. برای منجیاب غریق درجه 2 دارای کارت ILS افزایش 5% و منجیان غریق درجه 1 دارای کارت ILS افزایش 10% به پایه‌ی حقوق قابل پرداخت می باشد.

10. برای اماکن آبی مناطق گرمسیری کشور 20% به پایه حقوق اضافه می شود.(بر اساس تقسیم بندی اعلامی وزارت نیرو جمهوری اسلامی ایران)

11. حداقل میزان دستمزد مدیران استخر ها در صورت داشتن گواهینامه درجه 1 یا 2 به ماخذ دستمزد سال درجه گواهینامه قابل پرداخت می باشد.

لازم به ذکر است اشل حقوقی منجیان غریق سال 1402 در دو نسخه تهیه و هر دو نسخه ممهور به مهر فدراسیون و امضای رییس فدراسیون می باشد.

 توجه:  برای دانلود فایل پی دی اف اشل فدراسیون نجات غریق 1402 روی دکمه دانلود اشل در زیر کلیک کنید.

منجیان محترم لطفا نظرات خود را درباره اشل نجات سال 1402 در پایین بنوسید.

برای اطلاع از قیمت و شرایط کلاس شنا اصفهان روی لینک زیر کلیک کنید.